عناوین خبرهای پزشکی

آرتروز با رژیم غذایی پرچرب ارتباط دارد

تهران- ایرنا- یک مطالعه جدید در نوع خود نشان می دهد بین مصرف چربی های حیوانی و افزایش خطر ابتلا به آرتروز ارتباط وجود دارد.

عرضه 9 هزار محصول دانش‌بنیان در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران

تهران - ایرنا- مشاور معاون علمی وفناوری رییس جمهوری با اشاره به ارائه هشت هزار و 978 محصول در پنجمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: خریداران هم اکنون می‌توانند از سایت جشنواره محصول مورد نظر را انتخاب کرده و در دوره برگزاری نمایشگاه پیش فاکتور دریافت کنند

مصرف گوشت قرمز با افزایش خطر ابتلا به کبد چرب غیر الکلی ارتباط دارد

تهران- ایرنا- نتایج یک مطالعه گسترده نشان می دهد که مصرف گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را افزایش دهد.

کاهش 25 درصدی مرگ نابهنگام تا 10 سال آینده

تهران-ایرنا-معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ازطریق طرح تحول سلامت در تلاش هستیم تا 10 سال آینده مرگ نابهنگام در کشور را 25 درصد کاهش دهیم.

ایران بالاترین مصرف کننده لوازم آرایش در منطقه

تهران– ایرنا- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مصرف پایین شیر و لبنیات در کشور اشاره کرد و گفت: در ایران میزان مصرف لبنیات و شیر حداقل مصرف کشورهای منطقه است و در مقابل در مصرف لوازم آرایشی مقام اول را داریم.

خطر سه برابری ابتلا به زوال عقل با مصرف نوشابه های رژیمی

تهران- ایرنا- نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف نوشابه های گازدار رژیمی خطر ابتلا به زوال عقل و سکته مغزی را سه برابر می کند.

هپاتیت به تنهایی به اندازه مجموع سل، ایدز و مالاریا جان می‌گیرد

تهران-ایرنا- ‌سازمان جهانی بهداشت (WHO) با انتشارگزارشی اعلام کرد: ویروس هپاتیت سالیانه جان 1.34 میلیون نفر را در سراسر جهان می گیرد و این تعداد به تنهایی بیش از مجموع قربانیان سل، ایدز و مالاریا است.

مرکز رشد و نوآوری  تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور افتتاح شد

مرکز رشد و نوآوری تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور افتتاح شد

تهران- ایرنا- در راستای اجرایی شدن سیاست های کلان نظام سلامت و تحقق آن در سال اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال، مرکز رشد و نوآوری انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور افتتاح شد.

لزوم غربالگری بیماران نقص ایمنی/رتبه 18 ایران در تحقیقات نقص ایمنی

تهران- ایرنا- معاون مرکز تحقیقات نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ضرورت غربالگری بیماری های سیستم نقص ایمنی، گفت: ایران با تلاش محققان رتبه 18 دنیا در زمینه تحقیقات بیماری های سیستم نقص ایمنی را کسب کرده که نشان دهنده رشد خوب کشور در این زمینه است.

کشف انواع جدیدی از سلول‌های خونی

تهران - ایرنا - محققان موفق به کشف دسته جدیدی از سلول‌های سیستم ایمنی بدن انسان شدند.

تشخیص بیماری‌ها با استفاده از حسگر پوشیدنی

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه استنفورد با همکاری محققان دانشگاه برکلی کالیفرنیا نوعی حسگر پوشیدنی تولید کردند که قادر است از طریق اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل عرق بدن، بیماری‌هایی مانند فیبروز کیستیک را تشخیص دهد.

یافته های جدید محققان در باره آلزایمر

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه ملی استرالیا دریافتند در استریلیزه کردن به شیوه UHT دو نوع پروتئین درون شیر باقی می‌مانند که در طول چند ماه حالت آن را از مایع به حالت ژله‌ای تغییر می‌دهند. این پروتئین‌ها در پلاک‌های شکل گرفته در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر و پارکینسون نیز وجود دارد.

ازدواج فامیلی علت شیوع بیماری های نقص ایمنی است

تهران- ایرنا- معاون مرکز تحقیقات نقص ایمنی با بیان اینکه علت شیوع بیماری های نقص ایمنی در کشور ازدواج فامیلی است گفت: تاکنون بیش از دو هزار بیمار مبتلا به نقص ایمنی در کشور شناسایی و ثبت شده است.

کم تحرکی عامل بیماری ها/شادابی بیشتر با ورزش گروهی

تهران- ایرنا - رئیس مرکز تحقیقات تکنولوژی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به عوارض گریزناپذیر زندگی ماشیتی امروزی که مردم را به سمت کم تحرکی، چاقی و افزایش ابتلا به بیماری ها سوق داده است، بر لزوم پیشگیری از این عوارض از طریق ورزش به ویژه ورزش های گروهی تاکید کرد.

آزمایشگاههای طبی سطح‌بندی می‌شوند

تهران - ایران - قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مهمترین دستاوردهای طرح تحول سلامت در حوزه آزمایشگاه های تشخیص طبی، گفت: ایجاد مدیریت یکپارچه شبکه آزمایشگاهی و سطح بندی آزمایشگاه های تشخیص طبی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

صفحه 1 از 731 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | بعدی >